پلاک ثبتی در سند دفترچه ای

پلاک ثبتی در سند دفترچه ای

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای یافتن آدرس ملک گمشده لازم است عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. همچنین برای یافتن حدود اربعه ملک که دیوار کشی نا معلومی دارد. انجام این عملیات ضروری می باشد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام این عملیات تخصصی از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می کند.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

با نا معلوم بودن دیوار کشی و حدود اربعه ملک بر روی زمین امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود خواهد داشت. در نتیجه به جهت معلوم نمودن این حدود با دقت بالا بر روی زمین لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. در واقع این عملیات تخصصی با توجه به پلاک ثبتی ملک انجام می شود. و با انجام آن حدود واقعی و ثبتی ملک با دقت بالا بر روی زمین معلوم می گردد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص به جهت انجام این عملیات از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می کند. و سپس آدرس ملک را تشخیص می دهد. سپس با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود اربعه ملک معلوم می شود. در قدم بعدی برای اینکه بتوان اقدام به اخذ سند تک برگ کرد می بایست نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود. این نقشه را کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد.

سپس ترسیم نقشه یو تی ام را با اتوکد انجام خواهد داد. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد می باشد. تا در نتیجه اخذ سند تک برگ ممکن باشد. همچنین دیوار کشی ملک با دقت بالا بر روی زمین انجام می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

انجام جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما