روش تهیه نقشه یو تی ام

روش تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام کاربرد های بسیاری دارد و از این نقشه برای انجام امور ثبتی و سندی نیز استفاده می شود. یکی از مواقعی که تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد و لازم است این نقشه تهیه شود و به اداره ثبت اسناد ارائه شود وقتی است که افراد قصد اخذ سند تک برگی برای ملک خود را دارند.

در حقیقت اسناد قدیمی معمولا مشکل ساز می شود. که در نتیجه لازم است اقداماتی برای تبدیل سند قدیمی به تک برگی انجام داد. در سند تک برگی اطلاعات فنی ملک با دقت بالا درج می شود. بنابراین لازم است این اطلاعات با تهیه نقشه یو تی ام حاصل می شود. با تهیه این نقشه موقعیت منحصر به فرد ملک،مساحت ملک با دقت بالا حاصل شود. همچنین از این نقشه برای امور قضایی نیز استفاده می شود و کاربرد دارد. در حقیقت ممکن است اراضی ملی اعلام شود و یا بر سر حدود و مرز ها اختلافاتی به وجود آید. در نتیجه نقشه یو تی ام به عنوان تامین دلیل در خواست می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه این نقشه با روش تخصصی تهیه شود. روش تهیه نقشه یو تی ام روشی تخصصی می باشد. این متخصص از آنجایی که از اهمیت تهیه این نقشه با دقت بالا مطلع است برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق استفاده می کند. در واقع وی ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد. و سپس ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از اتوکد انجام می شود. در ادامه این نقشه با دقت بالا حاصل می شود و چاپ و مهر و امضا می شود و قابل ارائه به ادارات خواهد بود.

منظور از نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا و مختصات جهانی می باشد و با تهیه آن در نتیجه موقعیت هر عارضه با دقت بالایی حاصل می شود. نقشه یو تی ام با دقت بالا از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. تهیه این نقشه رامی توان به کارشناس رسمی دادگستری سپرد تا در نتیجه این نقشه با دقت و کیفیت بالایی تهیه گردد.

مراحل تهیه نقشه UTM

به جهت تهیه نقشه یو تی ام لازم است ابتدا به فردی متخصص مراجعه نمود. تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. در نتیجه برای تهیه این نقشه لازم است برداشت زمینی با دقت بالا انجام شود. برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در نتیجه بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با تجهیزاتی همچون اتوکد انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه به ادارات ملکی خواهد بود.

برای تهیه نقشه یو تی ام چگونه اقدام کنیم؟

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان ها در خواست می شود و در نتیجه تهیه آن با کیفیت بالا ضروری می باشد.

برخی از افراد برای تهیه نقشه یو تی ام به اشخاص غیر متخصص مراجعه می کنند. در نتیجه نقشه یو تی ام با کیفیتی نا مطلوب حاصل می شود. در واقع افراد غیر متخصص برای تهیه این نقشه بهای کمتری را دریافت می کنند اما دقت بالای تهیه این نقشه را در نظر نمی گیرند. برای تهیه این نقشه از تجهیزاتی با دقت پایین استفاده می کنند.

در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. وی از روش تهیه نقشه یو تی ام به صورت تخصصی استفاده می کند. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات دقیق نقشه برداری و اتوکد استفاده می کند. در نتیجه با تهیه این نقشه دقت بالایی خواهد بود و به صورت استاندارد حاصل می شود.

روش تهیه نقشه یو تی ام

تهیه نقشه UTM شهرداری

به جهت اخذ جواز ساخت لازم است به شهرداری مراجعه نمود. در نتیجه برای تعیین موقعیت ملک لازم است نقشه یو تی ام با دقت بالا تعیین شود. برای تهیه این نقشه می توان به فردی متخصص مراجعه نمود تا این نقشه با دقت بالا و فرمت دو هزارم تهیه شود.

همچنین شهرداری ممکن است نقشه یو تی ام دو خطی را در خواست نماید. این نقشه زمانی در خواست می شود که اختلافاتی بین اطلاعات سندی و وضع موجود دیده شود. در نتیجه نقشه یو تی ام دو خطی که شامل اطلاعات سندی و وضع موجود ملک است تهیه می شود.

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

اسناد قدیمی امنیت پایین و اسناد جدید تک برگ امنیت بالایی دارند. برای اینکه بتوان اسناد  قدیمی را تعویض کرد و سند تک برگ اخذ نمود لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه شود. و سپس با ارائه مدارکی به این اداره اقدام به اخذ سند تک برگ کرد.

در اسناد قدیمی اطلاعات فنی ملک درج نشده است. در نتیجه همین امر سبب به وجود آمدن مسائل و مشکلاتی می شود.

برای اینکه بتوان سند قدیمی ملک را به سند تک برگی تبدیل نمود لازم است مدارکی را تهیه و ارائه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه این نقشه لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. در نتیجه این نقشه با دقت بالا و مورد قبول اداره ثبت اسناد تهیه گردد. کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه نقشه یو تی ام فرد مناسبی است. وی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. این متخصص از تجهیزاتی همانند جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد استفاده می کند. و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد.

سپس با استفاده از نرم افزار های دقیقی همانند اتوکد ترسیم و کارتوگرافی نقشه انجام می شود. در نهایت نقشه تهیه شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود در نتیجه سند تک برگی برای ملک صادر می شود و همچنین اطلاعات ملک در سند کاداستری ثبت می شود.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما