نقشه یو تی ام و روش تهیه آن در اداره ثبت

نقشه یو تی ام و روش تهیه آن در اداره ثبت

نقشه یو تی ام دقت بالایی دارد و با تهیه آن مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک تعیین می شود. نقشه یو تی ام و روش تهیه آن در اداره ثبت اسناد نقشه یوتی ام یعنی همان نقشه ای که تمامی عوارض و املاک بر روی آن دارای مختصات باشند. که این نقشه اساس کار سند تک برگ است.

زمانی که برای ملک در خواست سند بدهید که این سند امروزه به صورت تک برگ است. باید تشکیل پرونده بدهید. که مدارک تشکیل دهنده پرونده مدارک مبنی بر مالکیت است. و نقشه یو تی ام تهیه شده از ملک است که نقشه یو تی ام از مهم ترین مدارک برای سند تک برگ است. برای تهیه نقشه یو تی ام باید به یک کارشناس رسمی نقشه برداری مراجعه کنید. و در خواست سند تک برگ را بدهید. و برای این منظور برای بررسی مالکیت یک سری مدارک را تحویل کارشناس مربوطه دهید. تا بعد از اطمینان از مالکیت یک تیم نقشه برداری برای برداشت مختصات یو تی ام گوشه های ملک به محل وقوع ملک فرستاده شوند. و با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مختصات گوشه ها را برداشت کنند.

بعد از برداشت مختصات یو تی ام ملک با توجه به همان مختصات ها وارد مرحله ترسیم می شوند. و در محیط ترم افزاری این کار را انجام می دهند. و جانمایی ملک را در سیستم کاداستر کشور انجام می دهند. در انتها صدور سند در دفتر اسناد رسمی انجام می شود. از فواید این سیستم و سند تک برگ می توان به عدم ایجاد اختلافات ملکی اشاره کرد. یعنی اینکه با جانمایی ملک در سیستم برای آن قطعه از زمین سند صادر می شود. و در این صورت بعد از صدور سند امکان دوباره صدور سند برای شخص دیگر نیست.

اینکه به دلیل اینکه با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری این کار انجام می شود. می توان به مساحت دقیقی از ملک در حد سانتی متر دست پیدا کرد. تیم ما با 20 سال سابقه در زمینه امور ثبتی و نقشه برداری و عمرانی آماده خدمت رسان به شما با بالاترین دقت و کمترین زمان است.

مزیت نقشه یو تی ام چیست؟

خصوصیت مهم نقشه یو تی ام این است که در این نقشه هر نقطه بر روی زمین دارای مشخصات منحصر به فرد می باشد. یعنی مختصات به دست آمده از هر نقطه تنها مربوط به نقطه است. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک نیز مختصات یکتای آن به دست می آید و هیچ شخصی نمی تواند مدعی مالکیت ملک را با سندی مجزا داشته باشد. با تهیه نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک در جای خود واقع می شود. مزیت این عمل این است که از ثبت دویاره ملک به نام افراد دیگر جلوگیری می شود. همچنین هر ملک در محدوده خود قرار می گیرد و همین امر باعث کاهش اختلافات ملکی می شود. از مزیت های دیگر نقشه یو تی ام از جهت حقوقی است. که تعارض و جابه جایی به صورت عمدی و غیر عمدی بین مرزهای همسایگان جلوگیری می شود.

چطور نقشه یو تی ام را تهیه نماییم؟

نقشه یو تی ام امروز از جانب ادارات و سازمان ها در خواست می شود. تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا ضروری است. در نتیجه لازم است این نقشه با دقت بالا توسط مختصص تهیه شود.

دوربین های تهیه نقشه یو تی ام دارای جی پی اس های پیشرفته ای هستند. مختصات ملک توسط تجهیزات نقشه برداری دقیق معلوم می گردد. نوع نقشه برداری و تهیه این نقشه بهتر است توسط یک فرد متخصص انجام شود. نقشه های یو تی ام دارای ارزش حقوقی می باشند و برای ارائه به نهاد های دولتی همچون اداره ثبت اسناد و شهرداری نیز تهیه می شود. برای اینکه بتوان تهیه این نقشه را با دقت بالایی انجام داد لازم است تهیه نقشه یو تی ام توسط یک فرد دارای صلاحیت انجام شود. کارشناس رسمی دادگستری می تواند این نقشه را تهیه نماید. برای تهیه این نقشه از تجهیزاتی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. و این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود.

نقشه یو تی ام و هزینه آن

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا و مختصات جهانی می باشد. این نقشه از جانب ادارات در خواست می شود. نقشه یو تی ام و روش تهیه آن در اداره ثبت با دقت بالا ممکن است. در واقع اداراتی همچون اداره ثبت اسناد نقشه یو تی ام را با دقت سانتی متری در خواست می کند. برای تهیه نقشه یو تی ام تعرفه ای وجود دارد. تعرفه تهیه نقشه یو تی ام معلوم است و کارشناس با توجه به این تعرفه نقشه یو تی ام را تهیه می کند. تعرفه تهیه این نقشه با توجه به عواملی همچون مساحت، موقعیت و ابعاد ملک معلوم می گردد. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان در خواست می شود. این نقشه را به جهت های مختلف از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. یکی از مواقعی که نقشه یو تی ام از عرصه در خواست می گردد وقتی است که افراد قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک خود داشته باشند. به جهت تهیه نقشه یو تی ام می بایست به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

همچنین نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان زمانی در خواست می شود که افراد قصذ اخذ سند برای ملک قولنامه ای خود را داشته باشند. در نتیجه بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با مهر و امضای متخصص معتبر می شود و قابل ارائه به ادارات و سازمان ها برای انجام امور ملکی خواهد بود.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما