نقشه utm برای سند تک برگ

نقشه utm برای سند تک برگ

افراد در صورتی که قصد معامله ملک خود با سند قدیمی را داشته باشند. ابتدا لازم است که سند قدیمی به سند تک برگ تبدیل گردد. در واقع اسنادی که امروزه برای املاک صادر می شود از نوع تک برگ می باشد. و این اسناد عیوب اسناد قدیمی را ندارد و دقت بالا،امنیت بالا و … را دارد. اسناد قدیمی اما عیوبی دارند که به واسطه این عیوب مشکلات زیادی برای افراد پیش می آید. بنابراین در صورتی که ملکتان دارای سند قدیمی است هر چه زودتر تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ را انجام دهید.

برای تعویض سند قدیمی به سند تک برگ لازم است که نقشه utm برای سند تک برگ تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری توانایی تهیه این نقشه را دارد پس با مراجعه به این متخصص از وی درخواست کنید که این نقشه را تهیه نماید. کارشناس برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می کند. و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد سپس نقشه یو تی ام را ترسیم و چاپ خواهد کرد. با تهیه این نقشه و با ارائه مدارک دیگر امکان اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد وجود خواهد داشت.

سیستم مختصات یو تی ام

یو تی ام مخفف universal transverse Mercator coordinate system یعنی سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس می باشد. نقشه یو تی ام سیستم تصویر بر روی سیستم کارتزین دو بعدی می باشد. برای تعیین موقعیت هر نقطه بر روی زمین مورد استفاده قرار می گیرد. نقشه یو تی ام بر اساس مختصات جهانی تهیه می گردد و با استفاده از آن موقعیت دقیق ملک معلوم می گردد.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

  • آسان شدن جانمایی ملک و تطبیق دادن املاک
  • امکان بررسی وضعیت دقیق ملک
  • کاهش اختلافات ملکی
  • مشخصات ثبتی ملک با وضعیت مکانی ملک
  • ثبت پلاک ثبتی ملک در موقعیت واقعی ملک
  • به دست آوردن مساحت دقیق ملک با دقت سانتی متری
  • جلوگیری از جابه جایی پللاک ثبتی
  • پیشگیری از تعارض و تجاوز به ملک
  • معلوم شدن موقعیت دقیق ملک

نقشه یو تی ام چه کاربردی دارد؟

تهیه نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود از جمله کاربرد های تهیه نقشه یو تی ام شامل موارد زیر است:

  • کاربرد نقشه یو تی ام ماده 147: در صورتی که ملک قولنامه ای باشد با توجه به ماده 147 می توان سند تک برگ برای ملک اخذ نمود.
  • تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ: برای اخذ سند تک برگ لازم است مدارکی تهیه شود از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم می شود.
  • تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری : به جهت صدور جواز ساخت مدارکی در خواست می شود ازجمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. این نقشه با فرمت یک دو هزارم در خواست می شود.
  • تهیه نقشه یو تی ام منابع طبیعی: در صورتی که اراضی ملی اعلام شود لازم است مدارکی تهیه شود و به اداره منابع طبیعی ارائه شود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد و لازم است به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی ارائه گردد.

اخذ سند تک برگ برای ملک

اخذ سند تک برگ دو حالت دارد اول اینکه ممکن است شما قصد انتقال مالکیت داشته باشید. و  در این صورت سند تک برگ به نام فروشنده باطل می شود. و سند تک برگ با نام خریدار صادر خواهد شد برای اخذ این سند تنها ارائه مدارک حقوقی کافی می باشد.

حالت دوم وقتی است که سند ملک قدیمی می باشد و فرد قصد تعویض و اخذ سند تک برگ را داشته باشد. در این صورت بایستی مدارک حقوقی و فنی ملک تهیه و ارائه شود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است.

نقشه utm برای سند تک برگ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل تهیه می باشد. این فرد متخصص برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیقی بهره می گیرد در واقع وی با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد و سپس ترسیم نقشه یو تی ام را متخصص  ترسیم و چاپ خواهد کرد تا در نتیجه با مهر و امضای کارشناس معتبر شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد.

اخذ سند تک برگ برای املاک قولنامه ای

قولنامه ها امنیت پایینی دارد و ممکن است جعل شوند برخی از املاک با سند قولنامه ای وجود دارند در نتیجه برای اخذ سند تک برگ برگی لازم است هر چه زود تر انتقال سند رسمی ملک انجام شود. در صورتی که دسترسی به مالک رسمی ملک ممکن نباشد. در نتیجه می توان به کمک ماده 147 اقدام به اخذ سند تک برگ برای ملک قولنامه ای نمود. ماده 147 همان قانون تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند رسمی می باشد. بر طبق این قانون املاک قولنامه ای که بنا در آن قبل از 1370 ساخته شده است و ملک سابقه ثبتی داشته باشد. و دسترسی به مالک رسمی آن ممکن نباشد. در نتیجه می توان به کمک ماده 147 اقدام به اخذ سند تک برگ نمود.

به جهت اخذ سند رسمی برای ملک قولنامه ای لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان تهیه شود. برای تهیه این نقشه حتما باید به یک فرد متخصص و مجربی همچون کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این فرد متخصص برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو فرکانسه که می تواند با دقت بالا و خطای پایین نقاط را برداشت نماید استفاده می کند بعد از برداشت گوشه ها و شکستگی های عرصه و اعیان سپس نوبت به ترسیم نقشه یو تی ام فرا می رسد.

کارشناس برای ترسیم نقشه یو تی ام از نرم افزار اتوکد بهره می گیرد و این نقشه را با دقت بالا ترسیم می کند. با تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک و مساحت و ابعاد ملک با دقت سانتی متری حاصل می شود. و طبق این مدرک و مدارک دیگر مورد در خواست اداره ثبت اسناد، سند تک برگ صادر خواهد شد.

اخذ سند تک برگ برای املاک قولنامه ای

اخذ سند تک برگ برای املاک قولنامه ای

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما