نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام دقت بالایی دارد و با تهیه آن اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. اراضی زراعی وسعت بالایی دارد و به جهت اخذ سند تک برگی برای اراضی لازم است اقداماتی انجام داد تا در نتیجه حدود اربعه اراضی معلوم و ثبت شود. تادر نتیجه امکان تعارض به حدود اراضی وجود نداشته باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی می بایست به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. برای تهیه این نقشه از آنجایی که حدود اربعه اراضی معلوم نمی باشد در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی اسناد قدیمی ملک بررسی می شود. در ادامه اسناد ثبتی ملک بر روی زمین جانمایی می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

یو تی ام مختصات جهانی می باشد و به معنی موقعیت دقیق بر روی کره زمین می باشد. به طوری که بر روی زمین نمی توان ملکی با مختصات مشابه نقاط برداشت شده پیدا کرد. نقشه یو تی ام برای املاک نیز تهیه می شود و کاربرد دارد. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک موقعیت منحصر به فرد ملک حاصل می شود.

همچنین با تهیه این نقشه ابعاد و مساحت دقیق ملک نیز معلوم می گردد. از جمله اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد است. در واقع به جهت اخذ سند تک برگی این نقشه در خواست می شود. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک حاصل می شود و در سند درج می گردد. و همچنین موقعیت ملک نیز به صورت شماتیک در پایین سند درج می گردد. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. مهر و امضای این متخصص بر روی نقشه، به نقشه تهیه شده اعتبار می بخشد. یکی از روش هایی که کارشناس برای تهیه نقشه یو تی ام بهره می گیرد تا این نقشه را به صورت استاندارد تهیه کند. استفاده از دوربین توتال استیشن می باشد کارشناس بعد از برداشت زمینی سپس نقشه یو تی ام را ترسیم خواهد کرد. و سپس بر روی  نقشه هوایی یک دو هزارم جانمایی خواهد کرد. تا مختصات یو تی ام گوشه های ملک معلوم گردد.

نقشه یو تی ام اراضی زراعی و ملی

در صورتی که اراضی ملی اعلام شود لازم است مدارکی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه داد. اراضی ملی به زمینی گفته می شود که سابقه احیا در اراضی وجود ندارد و تنها زمین به شکل طبیعی وجود دارد. در نتیجه لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. با بررسی سابقه احیا در اراضی معلوم می شود اراضی ملی و یا احیا شده است. همچنین یکی از مدارکی که لازم است تهیه شود نقشه یو تی ام است. برای تهیه نقشه یو تی ام از اراضی می بایست به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از اراضی ابتدا جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود. سپس با معلوم شدن حدود ثبتی ملک از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در ادامه با برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده مهر وامضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی اراضی زراعی

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است که با استفاده از شماره پلاک ثبتی و اسناد و مدارک موجود و ثبتی ملک انجام می شود. و در نتیجه مشخص می شود شماره پلاک ثبتی که در سند ملک درج شده است متعلق به کدام قطعه از زمین است. و سپس موقعیت و حدود آن با دقت بالا معلوم می گردد.

یکی از زمان هایی که انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری است زمانی است که مالک اراضی کشاورزی قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک قدیمی خود داشته باشد. در نتیجه برای اخذ سند تک برگی به جهت تهیه نقشه یو تی ام لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا در واقع اراضی کشاورزی مساحت بالا و حدود نا معینی دارند. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد.

برای انجام جانمایی پلاک می توان به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تهیه این نقشه را انجام دهد.

این متخصص ابتدا مدارک واسناد موجود و ثبتی را جمع آوری می کند. و سپس جانمایی نقشه های ثبتی بر روی زمین انجام می گیرد .در ادامه با مشخص شدن حدود ثبتی بر روی زمین نقشه یو تی ام زمین کشاورزی نیز تهیه می گردد و با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد شد و در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر می گردد. همچنین تثبیت حدود اربعه اراضی انجام می شود و اطلاعات اراضی در سیستم کاداستر ثبت می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

برخی از افراد بدون توجه به دقت تهیه نقشه یو تی ام ، ملاک تهیه این نقشه را قیمت قرار می دهند. در نتیجه به افراد غیر متخصص مراجعه می کنند و نقشه یو تی ام با دقت

پایین و بی کیفیت حاصل می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد تا برداشت زمینی با دقت بالا انجام شود.

در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با دقت بالا با نرم افزار اتوکد ترسیم می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما