تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سند قدیمی دقت و امنیت بالایی دارد و در آن اطلاعات با دقت بالا درج می شود. برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است مدارکی را تهیه و ارائه داد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

منشا اصلی برخی از مشکلات و اختلافاتی مربوط به ملک اسناد قدیمی می باشد. در واقع اسناد قدیمی تنها اطلاعات حقوقی را شامل می شود. و فاقد اطلاعات مکانی است و همین موضوع مشخص نبودن اطلاعات مکانی منجربه بروز اختلافات بین املاک مجاور است مورد دیگری که اسناد قدیمی داشتند. نا خوانا بودن به دلیل دست نویس بودن آن است. و همچنین این اسناد قابل جعل هستند و امنیت پایینی دارند.

در نتیجه به دلیل مشکلات اسناد قدیمی اسناد تک برگ به وجود آمده اند. در واقع این اسناد از سال 1390 به وجود آمدند و مزایا و برتری هایی نسبت به اسناد قدیمی دارند. این اسناد دقت بالایی دارند و در آن اطلاعات با دقت بالا درج شده است. و شامل اطلاعات فنی ملک می باشند. و چاپ آن نیز سیستمی است.

در نتیجه به جهت تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ لازم است اقداماتی انجام شود. برای انجام این تبدیل لازم است. مدارکی را تهیه نمود از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به فردی متخصص و مورد اطمینانی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد و مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما